ההפגנות בדרך • עשרות קברים התגלו בפרויקט בנייה ב'פסגת זאב'

    ארי וידר No Comments on ההפגנות בדרך • עשרות קברים התגלו בפרויקט בנייה ב'פסגת זאב'
    15:28
    08.05.24
    חדשות קול חי No Comments on נפטר מפצעיו לוחם הימ"מ שנפצע בפעילות בטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שוב נושא הקברים מאיים לבטל בניית פרויקט מגורים. קברים שנתגלו בשטח המיועד לבניה בפסגת זאב, עשויים להביא לביטול פרויקט בניית עשרות יחידות דיור.

    מי שזכתה במכרז הבניה היא חברת הנדל"ן נתנאל גרופ. דירקטוריון החברה החליט לדרוש את ביטול המכרז לגבי המגרש בן 2.3 דונם, המיועד להקמת 68 דירות בשני בניינים, בו זכתה החברה תמורת 15.6 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח.

    על פי 'גלובס', חברת 'נתנאל' דורשת ממשרד הבינוי לבטל גם את זכייתה בשני מגרשים נוספים, בשטח 3.7 דונם, הצמודים למגרש שבו נתגלו הקברים, עליהם ניתן להקים 53 דירות בשלושה בניינים.

    גורמים בחברה טענו שהבנייה על המגרש שבו נתגלו קברים היא בלתי אפשרית, ואין היתכנות כלכלית להקים פרויקט על שני המגרשים הנותרים בלבד.

    במשרד הבינוי מספרים כי בחוברת המכרז מצוין כי "ידוע לזוכה במכרז כי בתחום התוכנית מצוי אתר ארכיאולוגי", וכי "במסגרת התקשרות של רשות העתיקות עם משרד הבינוי, תבצע רשות העתיקות חפירות בדיקה במקרקעין".

    עוד צוין בסעיף הרלוונטי בחוברת המכרז, כי "הזוכה מצהיר ומתחייב לשאת על חשבונו בכל ההוצאות הקשורות בעלות הביצוע של הפיקוח, חפירות הבדיקה וחפירות ההצלה במקרקעין, בהתאם להוראות התוכנית ועל פי כל דין". כמו כן הודגש כי "הזוכה מצהיר ומתחייב כי אין ולא תהיינה לו כל תביעות, טענות או דרישות מכל סוג שהוא, כלפי המינהל או המשרד". בנוסף, מציינים בחוברת המכרז כי לא תהיה לזוכה כל תביעה לביטול המכרז או לפיצוי כספי.

    מחברת נתנאל נמסר: "הקרקע בה זכתה נתנאל במסגרת מכרז של משרד השיכון ושנתגלו בה הקברים, טרם נמסרה לחברה באופן פורמלי והיא עדיין נמצאת בידי המשרד, שביצע מול רשות העתיקות את חפירות ההצלה. משרד השיכון לא ידע בעת קיום המכרז שמתחת למגרש קיים בית קברות, ולכן ביצע את החפירות על מנת לבדוק האם ישנן עתיקות שאינן מאפשרות בנייה על המגרש".

    ממשרד הבינוי נמסר: "חברת נתנאל מבקשת להחזיר את המגרש בו התגלו קברים, ומחוז ירושלים במשרד הבינוי יעביר את המלצתו ללשכה המשפטית, וכמקובל הבקשה תובא לדיון. לפי בדיקה ראשונית שנעשתה, אכן במגרש 17 בפסגת זאב מערב בירושלים התגלו כ-200 קברים, אשר נתון זה לא היה ידוע למשרד הבינוי".



    0 תגובות